zaterdag 28 januari 2006

Encycliek: Rerum Tourguyarum

Nu het Vaticaan met een nieuwe encycliek is gekomen van onze vroegere Hitlerjugend adept, konden de Tourguys uiteraard niet achterblijven. Ze hebben de neef van pastoor Driessen:

gevraagd hoe ze zo'n encycliek het best op konden stellen. Maar er kwamen zoveel incoherente teksten uit zijn mond dat de Tourguys, hier op de foto met onze onvolprezen koffiejuffrouw erbij: besloten hebben zelf maar aan de slag te gaan. Onze encycliek luidt als volgt:
1. Gij zult anderen uw godsdienst niet opdringen
2. Gij zult geen geld, opties, winstaandelen enz. begeren
3. Gij zult de dieren met respect en eerbied behandelen
4. Gij zult niet in grote auto's rijden
5. Gij zult de aarde liefhebben en koesteren
6. Gij zult geen junkfood eten
7. Gij zult veel moeten gaan fietsen
8. Gij zult uw volksvertegenwoordigers kritisch volgen
9. Gij zult ervoor zorgen dat we schone lucht krijgen
10.Gij zult u niet te veel vermenigvuldigen

Wij gaan er van uit dat ieder weldenkend mens zich aan deze encycliek zal houden.

3 keer commentaar:

Anonymous Anoniem schreef...

Hier wil ik mij wel aan commiteren ! Die 10 geboden hingen mij al lang de keel uit nadat ik mij voor de derde maal aan de buurvrouw had vergrepen !

zondag, 29 januari, 2006  
Anonymous Anoniem schreef...

Het is klip en klaar dat u, goddeloze, wat hulp nodig hebt Van Ons Lief Heertje. Eveneens is het klip en klaar dat de chodsdienst choet is voor de mensch. En dan alleen de christelijke chodsdienst zoals ik het al klip en klaar zei in het Buitenhof.

zondag, 29 januari, 2006  
Anonymous Anoniem schreef...

Was die buurvrouw soms Moeder Overste? Ik heb daar ook herinneringen aan maar ben toch tijdig van de dwalingen mijns weegs weergekeerd.

maandag, 30 januari, 2006  

Een reactie posten

<< Home