maandag 6 februari 2006

De goeie ouwe tijd.

Waar is ie gebleven de goeie ouwe tijd? Zoals gewoonlijk gingen de Tourguys weer op onderzoek uit, maar overal troffen ze trieste mensen. Mensen die hun mond niet meer open durfden doen bang als ze waren dat ook bij hun de ramen zouden worden ingegooid. En waar hebben ze dat aan te danken. Merendeels aan de lafhartige politici die niet tijdig hebben ingegrepen. Ook het bedrijfsleven is een grote schuldige om altijd maar goedkope arbeidskrachten te laten overkomen. Ook onze nationale trots, de KLM (Air France), is te blameren omdat ze passagiers zonder papieren meenam (ze hadden immers betaald). De Tourguys troffen op straat dit wonderlijke tafereeltje aan:
Op hun vraag waarom hij dit deed, antwoordde de man: "Ik hoef geen martelaar meer te worden, want de maagden zijn toch al op"! Om de mullah's te beschermen (de mannen die haatzaaien in de moskeeën) is er nu een veilige auto gelanceerd:
Omdat er veel haatzaaiers zijn, zal er beslist veel vraag naar zijn. In een wijk in Amsterdan West wilden de Tourguys een man die de krant stond te lezen een vraag stellen maar hij schrok verschrikkelijk:
Waarschijnlijk had hij net een leuke cartoon gelezen en schrok hij op uit zijn mijmeringen. Al met al vonden de Tourguys het een beetje luguber en klommen ijlings op hun stalen ros m terug naar het rustige Gooi te peddelen.

5 keer commentaar:

Anonymous Anoniem schreef...

Hier ben ik het NIET mee eens ! Ik ben de buurvrouw namelijk ! Als die lui kwaad willen schieten ze mij ook overhoop terwijl ik er NIKS mee te maken heb ! Hoe gaan jullie dat oplossen, heren ???

maandag, 06 februari, 2006  
Anonymous Anoniem schreef...

Waar heb jij dan niks mee te maken, stomme buurvrouw? Je woont toch ook in dit land? Of ben je soms katholiek en waai je met alle winden mee? Niet-gelovige mensen durven hun mond open te doen en kijken minachtend neer op die rabiaten die opgehitst worden door hun 'geestelijk' gestoorde leiders. Het gekke is dat al die herrie om NIKS is, want er is NIKS. Dan kun je er toch ook niet in geloven?

maandag, 06 februari, 2006  
Anonymous Anoniem schreef...

Wie heeft dat NIKS dan gemaakt ? In die vent geloof ik, namelijk dus.

dinsdag, 07 februari, 2006  
Anonymous Anoniem schreef...

Niks wordt niet gemaakt, domme buurvrouw. Niks IS!!! En vent? Waar haal je dat bakerpraatje nou weer vandaan? Simpele zielen dachten vroeger aan een ouwe, blanke opa met een baard op een troon, waar iedereen omheen kon zitten. Miljarden dus. Maar ja, wit, zwart, rood, geel? En bovendien was ie goed: Auschwitz, Hiroshima, Screbrenica, duizenden oorlogen, martelingen, verkrachtingen enz. Knielen dus maar.

dinsdag, 07 februari, 2006  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik ben buurvrouw omdat het een buurvrouwelijke plicht is om buurvrouw te zijn... En dat wil ik graag zo laten. U mag dan wel Kantiaan zijn maar dat is ook niet erg veel. Een beetje buurvrouw schieten ze zomaar overhoop en Kantianen laten ze gewoon links liggen. Let maar op mijn woorden, ik ken de geschiedenis.

dinsdag, 07 februari, 2006  

Een reactie posten

<< Home