vrijdag 28 juli 2006

Heeft mijn baantje weggehaald...

Onze brave verslaggever was nog geheel en al onder de indruk van alles wat meneer Joep vermocht. Hij werd door een kordate dame naar zijn hut gebracht:



maar was door de drank, de kaviaar en alle indrukken teveel overmand om haar een guitige glimlach te schenken. In zijn luxueuze hut viel hij meteen in slaap. De volgende ochtend werd hij vrij vroeg gewekt door een andere bevallige dame en naar het dek gebracht waar Joep al fris en vrolijk aan het ontbijt zat vergezeld door zijn onafscheidelijke gezel:



Zo jongen, sprak Joep, lekker geslapen en leuk gezelschap gehad?
De verslaggever knikte maar wat.
Meneer Joep, sprak hij na enige tijd, heeft u nooit wroeging gehad van alles wat u hebt gedaan?
Wroeging, jongen? sprak Joep. Waarom zou ik. De Valkjes hebben me geleerd dat de enige die er toe doet in dit aardse tranendal jijzelf bent. Nou daar heb ik me aan gehouden. Iedereen moet zijn eigen broek maar zien op te houden. En ik heb nogal een grote broek, zals je hebt gezien.
U bent eerst naar Curacao verhuisd en daarna naar Zwitserland. U heeft uw vermogen toch in Nederland "verdiend" en dan was het toch logisch geweest om daarover belasting te betalen?
Jongen, wees toch niet zo naief! Welke miljonair doet dat nou? Neem nou zo'n voetbaltrainertje als Guusie Hiddink, heeft zijn miljoentjes bij elkaar gescharreld en had een optrekje gekocht in Belgie. Scheelde hem vele, vele tonnen. Geef hem eens ongelijk als dit gecontroleerd moet worden door zakkenwassende ambtenaartjes. Maar de sukkel heeft het niet helemaal goed aangepakt en moet nu dus voorkomen.
Net als u dus? sprak onze verslaggever vermetel.
Jongen, ik heb je toch gezegd dat ik ze nog wel een Joepie zal laten ruiken in verband met de RDM. Maar kom op ik zal je eens wat leuke dingen laten zien.
Joep ging voor naar een grote hut een daar keek onze verslaggever zijn oogjes uit:
Kijk, jongen, sprak Joep, dit is een klein deel van de lading die ik binnenkort bij zo'n bananenrepubliekie moet lossen. Winst: 5 miljoen euro. Zo doen we dat in de grote wereld. Schrijf jij nou maar een aardig stukkie over ome Joep dan mag je nog wel eens een keertje terugkomen. Ik zal je door een leuke dame op onze jet laten zetten en dan moet je je maar zien te vermaken.
De verslaggever stamelde vele bedankjes en ging met de stewardes op weg naar de jet:


Onderweg viel hij in slaap en kreeg angstige, koortsige dromen waarin Joep een hoofdrol vervulde:
Thuisgekomen zette hij zich direct achter zijn computer, schreef dit stukje en tevens een boek waar hij veel geld mee verdiende:

0 keer commentaar:

Een reactie posten

<< Home