dinsdag 17 januari 2006

Verdeurie, wat leuk!



Lieve mensen in het land,

In het kader van de naderende Gemeenteraadsverkiezingen zal ik mij per fiets deur het land veurtbewegen om stemmen te winnen veur onze partij, D'66.

Maar laat ik mij eerst ff veurstellen. Ik ben gebeuren in 1937 in Zwolle en kan mij van die eerste kinderjaren - zo vlak veur de eurlog - niet al te veel meer herinneren. Eigenlijk kan ik mij ook van de jaren daarna bijna niets meer veur de geest halen. Gudzijdank heeft mijn vrouwtje Jantien nog wel een goed geheugen. Zo heurde ik vanmurgen van haar dat wij maar liefst twee schatten van kinderen hebben. Onze zeun heet Marius en doet iets in de bankwereld en onze duchter is naar mij vernoemd: het meiske heet Laurentien, of eigenlijk Petra Laurentien, maar dat Petra hebben we ooit maar weggelaten. Als ik mijn vrouw moet geleuven, is onze duchter gelukkig gehuwd met Prins Constantijn, waardeur Koningin Beatrix de scheunmoeder van onze is Laurentien is gewurden en die Constantijn dus mijn scheunzeun schijnt te zijn. Van de huwelijksplechtigheid kan ik mij echt niets meer herinneren, maar er bestaan feuteu's van. Dat zegt Jantien althans. Maar goed, binnenkurt, als het wat minder koud is, zal ik dus op de fiets stappen om U allen perseunlijk de hand te schudden. Verdeurie, het is al weer laat, dus ga ik maar gauw naar de echtelijke sponde, waar Jantien al op mij ligt te wachten, heup ik.

2 keer commentaar:

Anonymous Anoniem schreef...

Beste Tourguys,

Toen ik in 1960 met Laurens Jan trouwde, kon ik natuurlijk niet weten dat hij op latere leeftijd zou gaan dementeren. Nu het helaas zover is gekomen, moet ik hem een beetje in de gaten houden. De laatste tijd zoekt hij vaak in de nachtelijke uurtjes zijn heil op het Internet. Mag ik u vriendelijk verzoeken zijn bijdragen aan uw weblog NIET te publiceren? Ook Beatrix vindt dit allemaal HEEL VERVELEND!
groetjes, Jantien Brinkhorst-Heringa, Ministersvrouw.

dinsdag, 17 januari, 2006  
Anonymous Anoniem schreef...

Paps en mams,

Ga toch lekker slapen!
Murgen kom ik ff langs met de twee keuters. Kan paps nog ff lekker ravutten met z'n kleinkindjes, veurdat ie weer naar z'n werk moet. En mams: zurg je erveur dat paps z'n pilletjes inneemt?

Truste, Petra Laurentien

dinsdag, 17 januari, 2006  

Een reactie posten

<< Home