maandag 27 februari 2006

De wereld: een en al goedheid

De redacteur van de Tourguys die zich de kritiek op zijn negatieve houding flink had aangetrokken, is inderdaad in retraite gegaan. Een klooster in het zuiden des lands diende als basis voor zijn nieuwe leven. Het regiem was streng: om 4 uur op, wassen met ijskoud water, daarna twee uur lang mediteren, vervolgens de vloeren vegen en daarna een ontbijt van oud brood en een kom verzuurde melk. Vervolgens hard werken in de moestuin. Electrisch gereedschap was uit den boze. Alles werd met de hand gedaan. De middagmaaltijd werd overbodig gevonden. In de namiddag werd er nog gemediteerd waarna de maaltijd werd opgediend: hoofdzakelijk kool of rapen uit eigen tuin met een mager karnemelksausje. Een zwaar en ruig leven. Maar de gevolgen bleven niet uit. Tijdens een van zijn meditaties gewerd onze redacteur een unieke belevenis:
Hij had het Licht gezien! Vanaf nu werd alles wat hij aanschouwde in een stralende lichtkrans gezet.


Of het nu Cheney was, die pas nog een kameraad bjna had doodgeschoten:













of de afschuwelijke Wiltink, die niet weg te slaan is uit de buurt van fotografen en op alle pooierpartijen zijn facie laat zien:










of het moorddadige trio in het Witte Huis:

Zij allen werden door een lichtende stralenkrans omgeven. Het was een en al rozengeur en maneschijn. Iedereen was lief en aardig totdat...



WORDT VERVOLGD

1 keer commentaar:

Anonymous Anoniem schreef...

Nou, zo erg was het nou ook weeer niet ! Je laat je toch niet ZO snel van je stuk brengen ? Geef mij die harde maatschappij kritieke bijdragen maar. Ik zal wel een uitzondering zijn in het stukje positivogebeuren maar daar heb ik me nooit iets van aangetrokken. Altijd al een buitenbeentje geweest. Maar ik trek me wel geestlijk op aan jullie verhaaltjes. Soms is het wat moeilijk te begrijpen. Succes !

woensdag, 01 maart, 2006  

Een reactie posten

<< Home