zondag 10 augustus 2008

SLAANDE RUZIE OP DE REDACTIE !

From: WH
To: info@republikeinen.nl
Sent: Friday, August 08, 2008 11:53 AM
Subject: discussie
LS., U mailde mij dat er nog geen mogelijkheid was om reacties van anderen te lezen. Als nieuwkomer in uw gezelschap denk ik dat het belangrijk is dat dit zo snel mogelijk geschiedt. De site wordt er alleen maar interessanter door. Mensen willen graag de reacties van anderen vernemen en daar eventueel op inhaken.
Met vriendelijke groet,
W.H.


From: info@republikeinen.nl
to: wh
Subject: Re: discussie
Date: Fri, 8 Aug 2008 12:15:51 +0200
Momenteel zijn onze programmeurs bezig met het implementeren van de notificatiedienst. Binnenkort hopen wij een geheel eigen server te kunnen inrichten, zodat wij aanzienlijk meer (technische) mogelijkheden krijgen.
Kunt u zelf overigens programmeren? (ASP, DotNet, PHP?) Wij kunnen wel wat hulp gebruiken.

Van WH aan ET:
Hallo nerd, er wordt mij gevraagd of ik kan programmeren door het Nieuw Republikeins Genootschap. Helaas niet. Iets voor jou in jouw schaarse vrije uurtjes?

Van ET aan WH:
Ik spreek bijna vloeiend PHP. Maar voor dit vreselijke gezelschap ? Over my death body ! Die malloten zijn voor een gekozen oplichter ! Liever eentje die het van z'n moeder hep geleert !

Van WH aan ET:
Ik zou toch maar eens een cursus "Goed Nadenken" gaan volgen.

Van ET aan WH:
Da's nou toch toeval ! Kom ik net vandaan. Cursus werd gegeven door wijlen de heer Einsteyn. Hij mompelde iets van plee ie m2 kwadraat ofzo. Ik riep dat ik alleen maar HBS-A had en hij zei dat dat ook niet goed genoeg was voor logisch denken. Wel voor goed denken, maar daarvoor moest ik naar het klasje van Sartre. Had ik vorig semester al gedaan. Dus lekker vrij gehad de rest van de middag en eindelijk weer eens m'n klabanus in het bos uit kunnen laten. cu

Van WH aan ET:
En laat ik nou toevallig een cursus "Graaien aan het Hof" hebben gevolgd!! En daarna een herhalingscursus "Democratisch denken". De cursus "Onderhoud Groene Draeck", alsmede de cursus "Hoe te vliegen op kosten van de Nederlandse belastingbetaler?" en niet te vergeten de cursus "Hoe beleg ik mijn miljarden?" gevolgd door een genealogische speurtocht naar de Nederlandse wortels van dit stelletje uitvreters (uitkomst geen enkele Nederlandse voorvader) en de "Strapatsen van Benno, Hendrick en de Willems" heb ik maar laten lopen.

Van ET aan WH:
Wat bennu toch ontzettend knap ! De cursus "Onderhoud Groene Draeck" was echter een zg hoax (broodje aap, gelul, onzin etc). Het bleek over het wegsluizen te gaan van geld van het ene ministerie naar het andere. Met onderhoud in de zin van poetsen, borstels, steeksleutels, verfkwasten etc. bleek het niet te maken te hebben. Dit ter aanvulling van uw opsomming van het u af te leren gedrag.

Van WH aan ET:
Af te leren gedrag???!!! Het lijkt me dat uedele er iets BIJ moet leren n.l. dat in een democratisch bestel geen ongekozen staatshoofd past en zeker geen zakkenvullers.

Van ET aan WH:
Dus de cursus "goed lezen" is u best bevallen kennelijk ! Democratie is ook niet alles, zullen we maar zeggen. Zie Wilders, Verdonk, de Kale Profeet die ons is ontvallen en alle andere NSB partijen die daarvoor hun zakken probeerden te vullen met onze belasting opbrengsten. Ook democratie vergt een lange adem en een gezond stel longen zullen we maar zeggen. En 1 ondemocratisch erneer geplant stelletje Oranjes ? Ach, ze zijn goed voor de economie en kom me niet aan met dat gezeur over die paar rot centen. Geboefte als Duivendak c.s. vernielen meer dan wat die Oranjes kosten. Balkenende for president of een andere nitwit ? Geef mij dat ventje WA maar met die lekkere blonde Argentijnse bitch ! Ze komen tenminste uit een familie met wat achtergrond en ze spreken hun talen ! Bovendien houden ze honderden hielenlikkers van de straat, dat moet u toch ook wat waard zijn ?

Van WH aan ET:
East is East and West is West and never the twin will meet. Een dooddoener als: Democratie is ook niet alles en dan goedkoop verwijzen naar een stelletje patjepeeërs is mij te goedkoop. Wat voor achtergrond hebben de Oranjes dan? Leest u vooral uw Vaderlandse geschiedenis er nog eens op na en vooral "la petite histoire" dan pas komt u wat te weten, als u dat tenminste wilt. De achtergrond van Maxima? Tja, als je er zo over denkt is elke discussie zinloos. Ventje WA, nu betrokken bij een smeergeld affaire en nog te dom om een lintje door te knippen. Vuilnisman, neem dat zooitje maar mee. Het PRINCIPE, vliegertje, daar gaat het om. Ook al zou het een oetlul worden maar dan nog is er sprake van een democratisch rechtsprincipe. En onbewezen gelul van: ze zijn goed voor de economie, slaat ook nergens op. En zinnen als: kom me niet aan over die paar rot centen, noden evenmin uit tot een goed debat. Dooddoeners!

Van ET aan WH:
Ik wens u en de uwen slechts te behoeden voor het allerergste ! Immers debatteren over de wenselijkheid van democratie is zo oud als de mensheid. Het begon al met Plato (die tegen was) en, ken de historie, Churchill die zei dat 5 minuutjes praten met een kiezer je geloof in de democratie deed vervagen. For the sake of argument en als u zonodig wenst te discussiëren schets ik u het door u gewenste landschap: mannen en vrouwen door ons gekozen op alle bestuurlijke, invloedrijke plaatsen. Na een aantal jaren vertrekken ze weer, na hun zakken te hebben gevuld, naar de publicitaire anonimiteit. U, als eerzaam burger, ondertussen gek geworden van de referenda en het gestem, al dan niet met uw voeten, heeft geen enkele binding met iemand kunnen opbouwen, immers van enige continuïteit in bestuur is geen sprake meer. Er is geen toezicht van "boven af". Wellicht zullen de kerkelijk gelovigen meer invloed gaan claimen, bij ontstentenis van een koning, keizer, laat staan admiraal. In onze ook niet perfecte democratie heeft Bea alleen maar een beetje invloed op het gedrag van de formateur. Eigenlijk de 2de Kamer, maar the Queen mag ook wat zeggen. Verder is ze (of WA binnenkort, hij knipt overigens als de beste !) een publicitair gegeven waar in het buitenland toch met enig ontzag naar gekeken wordt en die een positieve rol speelt bij economische handelsmissies. Over een paar rot centen wens ik overigens niet te debatteren. Wel over de begroting van Defensie of Onderwijs e.d. Over dooddoeners wens ik ook geen woorden vuil te maken overigens...

Van WH aan ET:
Ter vermeerdering van uw pikzwarte kennis adviseer ik u (als u tenminste kennis wilt nemen van andere meningen) een bezoek te brengen aan de sites van het Republikeins Genootschap (niet de minsten onder ons) en het Nieuw Republikeins Genootschap. Levert voor mensen die zich niet al te star aan hun mening vasthouden wellicht wat aardige kijkjes op binnen dit Koninklijke Nederlandse Gezwel. Voor mij is de discussie thans gesloten.

1 keer commentaar:

Blogger De geconditioneerde mens schreef...

Nooit geweten dat een zo knappe beta-figuur zo achter kon lopen op het gebied van staatsrechterlijke hervormingen. Altijd maar zeggen "die paar rot centen die dat roversnest kost". Maar daar gaat het niet om, mijnheer. Volgens uw blog bent u een atheist, en dat valt alleen maar te prijzen in u. Nu nog een stapje richtng democratie en dan bent u er. Toevallig las ik een zeer aardig stukje in "De Geconditioneerde Mens". Daar kunt u nog wat van opsteken.

woensdag, 01 oktober, 2008  

Een reactie posten

<< Home