donderdag 6 oktober 2005

Dichte mist gooit roet in eten


Het KNMI verdient weer een dikke ONvoldoende vandaag: in plaats de prachtige nazomerdag die ons was voorspeld (zonnig, 20 graden Celsius, zacht briesje uit het oosten, kortom schitterend fietsweer) werden we vanmorgen geconfronteerd met een dikke, waterkoude MIST die van geen wijken wist tot nu toe.
Daarom zijn we er maar niet op uit getrokken en hebben we de ochtend doorgebracht bij Internetcafé 't Googeltje te Hilversum, waar de kachel brandde en de koffie bruin was. Via de website van Radio 1 hoorden we de heer Reinier van Broekhoven (CDA-wethouder te Almelo) die stevig aan de tand werd gevoeld door EO-anchorman Thijs v.d. Brink over zijn snode plan om kansarme werkzoekenden in het oosten des lands te verplichten tot een gratis bezoek aan de kapper c.q. sportschool. Hoezo, "gratis"? Gewoon op kosten van de belastingbetaler natuurlijk!
Gelukkig prikte Thijs v.d. Brink het proefballonnetje van de heer Van Broekhoven (zie foto) subtiel lek. Zodoende werd het voor ons toch weer een welbestede ochtend. Ondanks het tegenvallende weer.

6 keer commentaar:

Anonymous Anoniem schreef...

Wat een teleurstelling voor mij, heren! Ik had mijn hoop op u gesteld, zoals wij dat ook in de Here Here doen, en u als voorbeeld willen nemen voor de rest van dit lapzwanzerige Nederland waar men alleen nog maar aan zijn portemonnee denkt. Waar zijn ze gebleven de jongens van Stavast, de jongens van Jan de Wit? Gaat u in een duivelse uitspanning koffie zitten drinken terwijl buiten de frisse lucht lonkt. Dat heeft onze Here Here niet voor niets gedaan, het was een test voor u, mijne heren, om te zien of u ook deze beproevingen zoudt kunnen doorstaan. Ge zijt lelijk door de mand gevallen! Maar mogelijk kunt gij u morgen nog rehabiliteren. Hoe moet ik het volhouden met al dit ongeregelde volk in de Kamer als u het al met een beetje mist laat afweten. Ik geef u nog een kans en dan trek ik mijn door de Here Here gezegende handen van af.

donderdag, 06 oktober, 2005  
Anonymous Anoniem schreef...

Door de haast, want mijn bezigheden zijn vele, is de laatste zin in het water gevallen. U dient natuurlijk te lezen i.p.v. van af...van U af.

donderdag, 06 oktober, 2005  
Anonymous Anoniem schreef...

Ook heden weer tevergeefs uitgekeken naar een reisverslag uwerzijds.U zou zich kunnen spiegelen aan onze fantaastische voetballers met hun fantaastische coach, de heer M.v.Basten. Ik heb deze geweldenaar persoonlijk gelukgewenst met het door hun behaalde resultaat. Het Oranje-gevoel begint al te groeien. We zullen weer vele straten kunnen zien opgesierd met het voor ons zo vertrouwde ORANJE. De Majesteit zal weer tevreden kunnen zijn. Dat was ze vandaag niet toen er een ei naar haar werd gegooid. Hoe durft men het door de Here Here over ons gestelde gezag zo te behandelen. Heren ook ik begin inmiddels te denken dat u zo zacht als een eitje zijt geworden. Moet ik het hoofd dan moedeloos laten hangen en nergens meer een voorbeeld aan kunnen nemen? In de kerk heb ik vandaag de handen bijkans stukgeknepen tijdens het gebed om steun en toeverlaat. Heren, waarom hebt gij mij verlaten? (komt me bekend voor.)

zondag, 09 oktober, 2005  
Anonymous Anoniem schreef...

Heren,
Bitter is mijn teleurstelling. Ik ontvang geen prikkels meer van u. Hoe moet ik mij staande houden in deze woelige tijden als ook al partijgenoot Leers mij als een baksteen laat vallen en dit een bleek kabinet noemt. Hij mag dan wel tot de beste burgemeester benoemd zijn maar bij ons het CDA komt hij er niet meer in. Nestbevuiling, net zoals die B. de Vries die er nota bene nog wel een boek over schrijft. Wij houden de gelederen gesloten en de gristelijke waarden hoog. Heren, gij vervalt toch ook niet tot de lethargie waar bijkans heel Nederland onder lijdt? Ik zou zeggen: Hup, fluks op de fiets en laat uw premier weten wat er zoal onder de bevolking leeft. Dit met het oog op de naderende verkiezingen. Maar wij hebben als extraatje altijd nog de Here Here zodat ons in feite weinig kan gebeuren. Ik verzoek u dringend nader van u te laten horen en uw weblog wat op te schonen.

donderdag, 13 oktober, 2005  
Anonymous Anoniem schreef...

Wanneer mensen zeggen: er moet iets gebeuren op het gebied van de veiligheid rond stations mag nadrukkelijk worden gesteld dat wij ook zouden zeggen: het is ernstig, we betreuren het, maar het kan niet zo zijn dat je ineens een terugtrekkende beweging maakt.

Wanneer je het hebt over meer veiligheid op straat is het van belang te stellen dat de vertegenwoordigende democratie hier de verantwoordelijkheid hoort op te pakken.

Wanneer je het hebt over het herstel van vertrouwen is het in beginsel zo dat ik de onderhandelingen met vertrouwen tegemoet zie.

Als het gaat om vragen op het gebied van integratie is het nadrukkelijk zo dat we niet de neiging hebben om van elkaar te zeggen: die partij is niet te vertrouwen.

Als ik hoor dat er gesproken wordt over de structurele aanpak van de economie is het nadrukkelijk zo dat mensen waar mogelijk ook hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.

Wanneer je spreekt over normen en waarden dan zeg ik dat we niet de neiging hebben om van elkaar te zeggen: die partij is niet te vertrouwen.

Wanneer je spreekt over wachtlijsten in de zorg is het nadrukkelijk zo dat de PvdA op dit punt telkens met paarse oplossingen aan komt zetten.

Nou, zo kan die wel weer. Ik moet gaan slapen van m'n moeder, want morgen is er weer een kabinets vergadering ! (Grapje hoor ! Ik ben de echte Balkenende niet).

zaterdag, 15 oktober, 2005  
Anonymous Anoniem schreef...

Heren,
Als u imitaties van mij toestaat op uw weblog en daartegen geen acties onderneemt dan zie ik mij genoodzaakt het contact met u te verbreken. Uw premier heeft u vele kansen gegeven waar een ander zijn handen voor zou dichtknijpen (als hij dat al niet in het gebed deed). Ik had veel hoop en vertrouwen in uw ondernemingen, voeling en contact houden met de kleyne luyden, zoals Abraham Kuyper, onze grote voorman, dat noemde. En dan komt er nog zo'n klungel die mij enigszins belachelijk maakt, wat in feite een belediging is van de Here Here, want door Hem ben ik boven u gesteld, dat is nauwelijks meer te verdragen. Mijne heren, ik zal eens met mijn vrouw beraadslagen, want zij is mijn eer en geweten. Ik zal u binnenkort mijn beslissing meedelen.

donderdag, 20 oktober, 2005  

Een reactie posten

<< Home